Σχεδιασμός Ιστοσελίδων

Thing form thing fifth. Morning you two after green, day dominion Them creature years lights was rule seed, together itself.

Τι είναι ο σχεδιασμός ιστοσελίδων και γιατί εξακολουθεί να έχει σημασία;

Ο σχεδιασμός ιστοσελίδων αφορά τον σχεδιασμό των ιστότοπων που εμφανίζονται στο διαδίκτυο. Συνήθως αναφέρεται στις πτυχές της εμπειρίας του χρήστη στην ανάπτυξη ιστοτόπων και όχι στην ανάπτυξη λογισμικού. Ο σχεδιασμός ιστού επικεντρωνόταν παλαιότερα στο σχεδιασμό ιστότοπων για προγράμματα περιήγησης σε επιτραπέζιους υπολογιστές- ωστόσο, από τα μέσα της δεκαετίας του 2010, ο σχεδιασμός για προγράμματα περιήγησης σε κινητά τηλέφωνα και τάμπλετ (responsive design) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία.

Σχεδιασμός Ιστοσελίδων (Web Design).

Ο σχεδιασμός ιστοσελίδων (web design) ασχολείται με την εμφάνιση, τη διάταξη και, σε ορισμένες περιπτώσεις, το περιεχόμενο μιας ιστοσελίδας. Η εμφάνιση, για παράδειγμα, σχετίζεται με τα χρώματα, τη γραμματοσειρά και τις εικόνες που χρησιμοποιούνται. Η διάταξη αναφέρεται στον τρόπο με τον οποίο οι πληροφορίες είναι δομημένες και κατηγοριοποιημένες. Ένα καλό web design είναι εύχρηστο, αισθητικά ευχάριστο και ταιριάζει στην ομάδα χρηστών που απευθύνεται και στην εμπορική ταυτότητα του ιστότοπου.

Οι ιστοσελίδες σχεδιάζονται με έμφαση στην απλότητα, ώστε να μην εμφανίζονται περιττές πληροφορίες και λειτουργίες που θα μπορούσαν να αποσπάσουν την προσοχή ή να προκαλέσουν σύγχυση στους χρήστες. Καθώς ο ακρογωνιαίος λίθος του αποτελέσματος ενός σχεδιαστή ιστοσελίδων είναι ένας ιστότοπος που κερδίζει και καλλιεργεί την εμπιστοσύνη του κοινού-στόχου, η εξάλειψη όσο το δυνατόν περισσότερων πιθανών σημείων απογοήτευσης του χρήστη αποτελεί κρίσιμη σκέψη.

UI Design.

Ο σχεδιασμός UI (UI Design) είναι η συντομογραφία του User Interface (διεπαφή χρήστη) και είναι υπεύθυνος για τη δημιουργία των διεπαφών μεταξύ του χρήστη και του προϊόντος με τρόπο που διασφαλίζει ότι η αλληλεπίδραση μεταξύ του πελάτη και του προϊόντος είναι απρόσκοπτη.

UX Design.

UX είναι η συντομογραφία για την εμπειρία χρήστη (User Experience). Ο σχεδιασμός UX απαιτεί δημιουργικότητα και βαθιά κατανόηση του πελάτη, η οποία περιλαμβάνει τις προτιμήσεις, τις συμπεριφορές, τις συνήθειες, τις απαιτήσεις και τα συναισθήματά του.

"Ο ιστότοπός σας είναι το κέντρο του ψηφιακού οικοσυστήματός σας, όπως και σε μια τοποθεσία με τούβλα και τσιμέντο, η εμπειρία έχει σημασία μόλις ο πελάτης εισέλθει, εξίσου με την αντίληψη που έχει για εσάς πριν περάσει την πόρτα".

― Leland Dieno

"Υπάρχουν τρεις αντιδράσεις σε ένα σχέδιο - ναι, όχι και WOW! Το ουάου είναι αυτό που πρέπει να επιδιώκεται".

― Milton Glaser

"Μια διεπαφή χρήστη είναι σαν ένα αστείο. Αν πρέπει να το εξηγήσεις, δεν είναι και τόσο καλό".

― Unknown

"Ο σπουδαίος σχεδιασμός ιστοσελίδων χωρίς λειτουργικότητα είναι σαν ένα σπορ αυτοκίνητο χωρίς κινητήρα".

― Paul Cookson
διαδικασία διαδικασία
01

Προσδιορισμός του στόχου.

Αρχικά, συνεργαζόμαστε με κάθε πελάτη για να καθορίσουμε ποιους στόχους πρέπει να εκπληρώσει ο νέος ιστότοπος, ποιος είναι ο σκοπός του, ποιο είναι το κοινό στο οποίο απευθύνεται κ.λπ.

02

Ορισμός πεδίου εφαρμογής.

Μόλις γνωρίζουμε τους στόχους του ιστότοπου, μπορούμε να καθορίσουμε το εύρος του έργου. Αυτό περιλαμβάνει αποφάσεις όπως το ποιες ιστοσελίδες και λειτουργίες απαιτεί ο ιστότοπος για να εκπληρώσει τον στόχο, καθώς και μια εκτίμηση του χρονοδιαγράμματος για την κατασκευή αυτών.

03

Χάρτης ιστότοπου και πλαίσιο.

Με το πεδίο εφαρμογής σαφώς καθορισμένο, μπορούμε να αρχίσουμε να εμβαθύνουμε στον χάρτη του ιστοτόπου, ορίζοντας πώς το περιεχόμενο και τα χαρακτηριστικά που καθορίσαμε στον ορισμό του πεδίου εφαρμογής θα συσχετίζονται μεταξύ τους.

04

Σχεδιασμός περιεχομένου.

Τώρα μπορούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε περιεχόμενο για τις επιμέρους σελίδες, έχοντας πάντα κατά νου τη βελτιστοποίηση για τις μηχανές αναζήτησης (SEO), ώστε οι σελίδες να επικεντρώνονται σε ένα μόνο θέμα. Είναι ζωτικής σημασίας να έχουμε πραγματικό περιεχόμενο για να εργαστούμε για το επόμενο στάδιο:

05

Οπτικά στοιχεία.

Με την αρχιτεκτονική του ιστότοπου και κάποιο περιεχόμενο στη θέση του, μπορούμε να αρχίσουμε να δουλεύουμε πάνω στο οπτικό μέρος. Ανάλογα με τον πελάτη, αυτό μπορεί να είναι ήδη καλά καθορισμένο, αλλά μπορεί επίσης να καθορίσουμε το οπτικό στυλ από την αρχή. Εργαλεία όπως τα moodboards και τα κολάζ αποτελούν μέρος αυτής της διαδικασίας.

06

Δοκιμές.

Με όλες τις σελίδες και τα στοιχεία παρόντα, ήρθε η ώρα να βεβαιωθούμε ότι όλα λειτουργούν. Συνδυάζουμε τη χειροκίνητη περιήγηση στον ιστότοπο σε διάφορες συσκευές με αυτοματοποιημένους ανιχνευτές ιστότοπων για να εντοπίσουμε πιθανά προβλήματα.

07

Αποσφαλμάτωση.

Σε περίπτωση εντοπισμού προβλημάτων, προχωράμε με τη διαδικασία αποσφαλμάτωσης. Μελετάμε τον κώδικα για να προσδιορίσουμε και να διορθώσουμε τυχόν σφάλματα που εμφανίστηκαν.

08

Βελτιστοποίηση.

Σε αυτό το στάδιο, μπορούμε να προχωρήσουμε στη βελτιστοποίηση του ιστότοπου, η οποία είναι η διαδικασία χρήσης εργαλείων, προηγμένων στρατηγικών και δοκιμών για τη βελτίωση της απόδοσης του ιστότοπου.

09

Έναρξη.

Όταν πλέον όλα λειτουργούν άψογα, ήρθε η ώρα να σχεδιάσουμε και να εκτελέσουμε το λανσάρισμα του ιστότοπου! Αυτό θα πρέπει να περιλαμβάνει το σχεδιασμό τόσο του χρονοδιαγράμματος όσο και των στρατηγικών επικοινωνίας.